چگونه برای جلوگیری از اتلاف نقد با فیلم سینمایی؟

فیلم Exodus در لوکیشن اسرائیل و قبرس فیلمبرداری شد. این نشاط فوری را دارد و در رسیدن به کسانی که با پیشینه اسرائیل آشنا نیستند، غیرقابل محاسبه خواهد بود … اکنون یک اسرائیل مستقل در معرض دید است، اما اتباع عرب به فرماندهی محمد امین الحسینی، مفتی اعظم اورشلیم، قصد حمله به گان دفنا و کشتار یهودیان از جمله کودکان را دارند. به نظر میرسد چنین قابلمه ای جنجالی از دسیسهها، خشونتها و نفرتها تضمین کنندهٔ یک فیلم پر جنب و جوش است، اما آقای پریمینجر با احترامی سخت گیرانه به وظیفه خود رسیدهاست که اگر او مناسب تر بود او تقریباً به همه افراد گروه اصلی خود اجازه میدهد عقاید عقیدتی و سیاسی خود را قبل و بعد از هر چرخش جدید بیان کنند، و نتیجه یک جشن عالی است که به ندرت با ظهور قطع میشود. و متوجه میشود که ناندیتا یک افسر پلیس و از افراد سرکار است، پس از آشکار شدن این موضوعات ویکرام و باله دوباره به دو دوست واقعی تبدیل میشوند. در همان روز، جسد طاها در روستای خود در حالی که به دست مفتی اعظم کشته شده بود، در حالی که به دار آویخته شده بود پیدا میشود.

علاءالدین در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۹ اکران خود را توسط استودیو سینمایی والت دیزنی آغاز کرد. کارن که نسبت به چشمانداز ملت جدید به وجد میآید، به جستجوی داو میرود (که شبانه در محیط گان دفنا گشت میزند) و عشق خود را به او اعلام میکند. علاءالدین جن را فریب میدهد تا همه آنها را بدون استفاده از آرزو از غار آزاد کند، سپس از اولین آرزوی خود برای شاهزاده شدن برای جلب یاسمین استفاده میکند و قول میدهد که از آرزوی سوم خود برای رهایی جن از بردگی استفاده کند. با بازگشت آگرابا به حالت عادی، جن به علاءالدین توصیه میکند که از سومین آرزوی خود برای به دست آوردن عنوان سلطنتی خود استفاده کند، تا قانون به او اجازه دهد با یاسمین بماند. در حالی که دیگران به نوبه خود یک بیل خاک به قبر میافزایند، داو، عصبانی و دلشکسته، بیل را دور میزند و حرکت میکند. بوسلی کراوتر از نیویورک تایمز این فیلم را به عنوان "نمایش خیره کننده، چشم نواز، عصبی و گنگ کننده انواع مختلف واکنشهای فردی و جمعی در برابر چالشهای سنگین توصیف کرده و در برخی از واضحترین جزئیات شخصی آن، بازتاب خوبی از تجربه ای است که قلب را پاره میکند. " کراوتر نوشت: "ضعف اصلی فیلم" این است که آنقدر در آن حادثه وجود دارد که هیچ جریان عمیق یا محکمی از علاقه عاطفی ایجاد نمیشود فیلیپ کی شوئر از لس آنجلس تایمز این فیلم را "تصویری کلیدی و عظیم و اسکوپیک و در عین حال به یادماندنی از برجستهترین کتاب پرفروش و طولانی لئون اوریس" توصیف کرد، و فیلمنامه "به طور کلی عالی" توسط ترامبو ساخته شدهاست.

پس از اینکه تغییرات پیشنهادی نیومن در فیلمنامه توسط پریمینگر رد شد این بازیگر برای ارائه پیشنهادها یک دست لباس راحتی به او داد، نیومن یک مانکن را در بالکن بلندی پنهان کرد که قرار بود در آن یک صحنه جنگی را بازی کند. در همین حال، پرنسس جاسمین آگرابا از اینکه قانون او را مجبور میکند به جای ازدواج با عشقش، با یک شاهزاده ازدواج کند ناراحت میشود. علاءالدین که به دام افتادهاست، لامپ را میمالد و با جنی که درون آن زندگی میکند ملاقات میکند. جعفر که اکنون به چراغ جدیدش بسته شده، در نهایت در داخل آن گیر افتاده و یاگو را با خود میبرد. چندین بازیگر نقشهای خود از فیلمهای پیشین دنیای سینمایی مارول را در کاپیتان مارول بازی میکنند؛ از جمله جکسون و گرگ که به صورت دیجیتالی در مرحله پستولید جوان شده بودند تا وقایع دههٔ ۱۹۹۰ فیلم را مجسم کنند. منتقدان از فیلمهای ایتالیایی جالو و فیلمهای ترسناک روانشناختی مانند چشمچران (۱۹۶۰) و روانی (۱۹۶۰) به عنوان تأثیرات اولیه یاد میکنند.

اگرچه ممکن است اصطلاح «اسلشر» گهگاه بهطور غیررسمی بهعنوان یک اصطلاح عمومی برای هر فیلم ترسناکی که شامل قتل باشد، به کار رود، تحلیلگران فیلم به مجموعهٔ مشخصی از خواص اشاره میکنند که فیلمهای اسلشر را از سایر زیر ژانرهای ترسناک دیگر مانند فیلمهای اسپلتر و وحشت روانشناختی متمایز میکند. خروج فاقد تخیل تاریخی برای مقابله با موضوع خود در یک سطح، آگاهی انسان برای نمایشی کردن آن در سطح دیگر است. در پایان سه ساعت و نیم، رویکرد آن طاقت فرسا تر از طاقت فرسا است و عزم منصفانه نسبت به همه طرف - تقریباً تنها شخصیتی که فیلمنامه آماده نپسندیدن رهبر نازی تروریستهای عرب است - تولید برخی موارد عجیب عواقب. در حالیکه همه به خوبی می دانند که در سینما می توان برداشت های مختلفی از یک اثر یا بخشی از آن داشت و فیلم از لایه های متعددی برخوردار است. «علاءالدین؛ جنجالی که دیزنی نمیتواند از آن بگریزد». علاءالدین جعفر را به دلیل قدرت کمتر از جن طعنه میزند و جعفر را فریب میدهد تا از آخرین آرزوی خود برای تبدیل شدن به یک جن قدرتمند استفاده کند. فیلم محمد رسولالله در تهران در ۴۰ سالن سینما به نمایش درآمد و با فروش ۱۷۰ میلیونی روز اول اکران خود در سینماهای تهران بالاترین میزان فروش برای افتتاحیه یک فیلم سینمایی در ایران را رقم زد.