بهینه سازی سایت برای SERP Features

معرفی انواع Rich Snippets در SERP و 5 روش سئویی برای کسب رتبه بهتر

آخرین بخش یک URL مسیری است که به فولدر و فایل مشخصی از وب‌سایت اشاره می‌کند. به‌سادگی از داشبورد وردپرس خود به سئو All in One SEO » Sitemaps بروید و به برگه نقشه سایت عمومی بروید. با جستجوی علامت قفل در نوار جستجوی مرورگر خود، می‌توانید بررسی کنید که آیا سایت شما ایمن است یا خیر. مدل دیگری از Site Links به شکل زیر است که در آن، لینک‌های مهم و پربازدید هر سایت یا هر صفحه نمایش داده می‌شود. با چندتا روش ساده و امتحان پس داده می تونی کم کم بری بالا تو رتبه بندی ها، تو نتایج بیشتری دیده بشی و به مخاطبای بیشتری برسی.

در کل، بهینه‌ سازی عناصر داخلی (ON PAGE) وبسایت شما، می‌ تواند در بهبود رتبه و دیده شدن در نتایج جستجو و همچنین جذب ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتر به شما کمک کند. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائه‌ی محتوای به‌روزتر و مرتبط‌تر به کاربران است. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. اگر فقط بر روی حجم کلمات کلیدی تمرکز دارید، ممکن است فرصت‌های زیادی را از دست بدهید.

فهمیدن اینکه کدام کلمات کلیدی تحت تأثیر نتایج گراف دانش قرار دارند به استفاده از این موضوع کمک می­‌کند. زیرا دانستن این امر می‌تواند به شما در اولویت قرار دادن کلمات کلیدی مقالات و صفحات سایت خود و همچنین درک اینکه گوگل چگونه داده‌های موجود در مورد جهان را ذخیره، تحلیل و اطلاع‌رسانی می‌کند، کمک کند. اما با تمرین سئوی خوب و استفاده از تاکتیک های اثبات شده سئوی فنی، میتونی شانس خودت رو برای به دست آوردن رتبه برتر تو نتایج جستجو افزایش بدی. در این نوع از نتایج گوگل فهرستی از پروازهای پیشنهادی را از سراسر وب جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در قالب جدول به همراه جزییاتی مثل مدت زمان پرواز، تاریخ، مبدا و مقصد به کاربران نمایش می‌دهد. بخش سوالات پرتکرار در نتایج جستجوی گوگل در قسمت پایینی نتایج طبیعی که در زمان نگارش محتوا اسکیمای FAQ را تکمیل کرده باشند، نمایش داده می‌شود. البته نمایش این سوالات یک شرط دوم هم دارد و آن تطابق نسبی سوال مورد جستجوی کاربر با عنوان سوال پرتکرار است.

ابزارهای آنالیز سئو مانند Ahrefs، SEMrush، یا Moz می‌توانند به شما در بررسی وضعیت سئوی سایت کمک کنند و نقاط ضعف احتمالی را نشان دهند. اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای تمام دستگاه‌ها، از جمله موبایل‌ها و تبلت‌ها، به خوبی بهینه شده است. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. این پانل اطلاعات خود را از گراف دانش گوگل و منابع معتبری مثل پروفایل کسب‌وکار گوگل و ویکی پدیا استخراج می کند.

همچنین به صاحبان وب‌سایت اجازه می‌دهد تا مهم‌ترین صفحات سایت خود را برجسته کنند. با انجام چک لیست سئو، شما همچنین می‌توانید مسائل مهمی را در وب‌سایت وردپرس خود کشف کنید که ممکن است شما را از رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو بازدارد. سپس، بر اساس نتایج حاصل از چک لیست سئو، می‌توانید تنظیماتی را در استراتژی سئوی وردپرس خود انجام دهید، هر گونه مشکلی را حل کنید و سایت خود را بهینه کنید. SERP مخفف عبارت search engine results page به‌معنی «صفحه نتایج موتور جست‌وجو» است. از آنجایی که گوگل محبوب‌ترین موتور جست‌وجوست، قرار است ویژگی‌های آن را باهم بررسی کنیم. این کار به شما نشان می‌دهد که هدف‌گذاری کدام‌یک از کلمات کلیدی برای  برند شما مفید است و کدام‌یک، ارزش تلاش ندارد؛ اما قبل از آن، بیایید با معنی و مفهوم SERP و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

در این صورت می‌توانید در نتایج طبیعی سرپ یا همان سایت‌هایی که موتور جستجو طبق اصول سئو رتبه‌بندی می‌کند، جایگاه بالایی به دست آورید. محتوا اولین و مهم‌ترین چیزی است که موتورهای جستجو برای تعیین موضوع و ارتباط یک صفحه بررسی می‌کنند. محتوای غنی از کلمات کلیدی مرتبط، با رعایت اصول سئو، می‌تواند به سایت شما کمک کند تا برای جستجوهای خاصی بالاتر از رقبا قرار گیرد. علاوه بر این، محتوای ارزشمند و آموزنده کاربران را جذب کرده و باعث افزایش مدت زمان حضور آن‌ها در سایت می‌شود که این نیز سیگنالی مثبت برای موتورهای جستجو است. با توجه به اهمیت رتبه بندی در گوگل SERP و تأثیر آن بر ترافیک وب سایت، همیشه بهبود مستمر رتبه سایت شما در نتایج می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. شرکت طراحی سایت پایدار سامانه، با توجه به دانش و تجربه خود در حوزه توسعه و بهینه سازی وب سایت، به منظور بهبود رتبه گوگل و جذب ترافیک بهینه برای سایت شما، به شما مشاوره و خدمات لازم را ارائه می دهد.

ما در SEO Solution متخصص در ارائه راهکارهای جامع بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هستیم. با سال‌ها تجربه و تیمی از کارشناسان حرفه‌ای، هدف ما افزایش رتبه وب‌سایت شما در نتایج جستجو و بهبود ترافیک طبیعی آن است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد. نکته‌ی بعدی هم این است که الگوریتم های گوگل و جزئیات و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها به‌دلیل مسائل امنیتی، هیچ گاه توسط خود این کمپانی منتشر نمی‌شود. در مرحله بعد، بررسی کنید که آیا نقشه سایت XML دارید و آیا به موتورهای جستجو ارسال شده است یا خیر. نقشه سایت XML به الگوریتم‌های موتور جستجو در مکان‌یابی و فهرست‌بندی صفحات وب‌سایت شما کمک می‌کند.

طبق آمارها ۶۰ درصد از کاربران تلفن همراه از طریق لوکال پک به صورت مستقیم با کسب و کار ارتباط برقرار می‌کنند. این موضوع لوکال پک را به یکی از ابزارهای بازاریابی موثر برای جذب مشتریان جدید تبدیل می‌کند. همچنین این دسته از نتایج فرصت بسیار خوبی برای کسب و کارهایی هستند که می‌خواهند ترافیک زیادی از طریق استراتژی‌های سئو محلی به سمت وب‌سایت جذب کنند. با نمایش در این بخش از نتایج هم مشتریان جدید برند را می‌شناسند و هم آگاهی از برند افزایش می‌یابد. استفاده از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یافتن بازار/مخاطب هدف را برای شما آسان‌تر می‌کند و در نتیجه منجر به رشد برند و کسب ‌و کارتان می‌ شود. علاوه بر این، ثابت ماندن همراه با رشد پیوسته، شما را از رقبای تان جلوتر نگاه می دارد.

حتی وب سایت Ebay نیز در یک بازه‌ی زمانی، توسط این الگوریتم جریمه شد و بعضی از صفحات آن با کاهش رتبه مواجه شدند. در دنیای پررقابت دیجیتال، رتبه‌بندی سایت در موتورهای جستجو از اهمیت بسزایی برخوردار است. با درک عوامل مؤثر بر رتبه‌بندی و اجرای استراتژی‌های بهینه‌سازی مناسب، می‌توان به طور مداوم رتبه سایت را بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کرد. از بهینه‌سازی محتوا و لینک‌ها تا بهبود تجربه کاربری و تحلیل رقبا، هر یک از این جنبه‌ها به شما کمک می‌کند تا در این عرصه موفق‌تر عمل کنید. همچنین، با پیگیری مستمر تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو و انجام بهینه‌سازی‌های دوره‌ای، می‌توان موقعیت سایت را حفظ و تقویت کرد. صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) گوگل نقش بسیار مهمی در دنیای دیجیتال دارند.

در فرآیند تحلیل SERP، ممکن است کلمات کلیدی جدیدی برای هدف قرار دادن پیدا کنید. همچنین ممکن است بهترین روش برای به اشتراک گذاری محتوای خود با جست‌وجوگران را کشف کنید؛ مثل پاسخ دادن به سؤالات در بخش «سؤالات مرتبط». برای پیگیری تغییرات الگوریتم‌های گوگل، می‌توانید منابع معتبری مانند وبلاگ رسمی گوگل و انجمن‌های سئو را دنبال کنید و از ابزارهای تحلیلی برای بررسی تأثیرات این تغییرات بر سایت خود استفاده کنید. تحلیل رقبا و بررسی الگوریتم‌های موتورهای جستجو بخش حیاتی هر استراتژی سئو موفق است. این تحلیل‌ها به شما کمک می‌کنند تا از استراتژی‌های موفق رقبا الهام بگیرید و تغییرات الگوریتم‌ها را به نفع خود به کار گیرید.

حالا مشکل اینجاست که گوگل مدام الگوریتم های خودش رو آپدیت میکنه و معلوم نیست فردا چی مد میشه! اینجوری همش باید دنبال راه باشی که استراتژی محتوات رو با بهترین روش های روز دنیا هماهنگ کنی. اپن کارت فارسی با نام شرکتی داده پردازان سپنتا مهر از سال 1390 با طراحی سایت فروشگاه و خدمات سئو در حال فعالیت است. همانطور که در قسمت قبلی هم گفتیم، این 2 مورد از یک خانواده هستند و هر دوی آن‌ها برای کمک کردن به کاربر و نهایتا رساندن او به جواب درست و بهینه است. من به عنوان یک سئوکار(نه خیلی ماهر!) همواره به دنبال این هستم که در اقیانوس بی انتها چه اخبار جدیدی وجود دارد و این بار گوگل چه سورپرایزی برایمان دارد! به این ترتیب دوست دارم هر چیزی که می‌شنوم یا می‌خوانم با دیگران نیز به اشتراک بگذارم.

یک وب سایت با ساختار مناسب با ناوبری واضح و ابرداده های مرتبط، احتمال بیشتری دارد که به طور موثر ایندکس شود. بااین‌حال، انجام بررسی‌های کوچک‌تر به‌صورت فصلی یا هر زمان که تغییرات قابل‌توجهی در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، مانند افزودن محتوای جدید، تغییر تم‌ها، یا تغییر ساختار سایت نیز مفید است. بررسی منظم به شما کمک می‌کند تا با بهترین شیوه‌های سئو و تغییرات الگوریتم به‌روز بمانید و اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در رتبه‌بندی‌های جستجو رقابتی باقی می‌ماند. نسخه رایگان ابزار تحلیل SERP Semrush نتایج جست‌وجوی ارگانیک برتر و تعداد، نوع و مکان ویژگی‌های SERP را نمایش می‌دهد. برای دیدن امتیاز اعتبار (authority score) هر لینک، بک‌لینک‌ها، ترافیک و کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده نیاز به حساب پولی دارید.

شاید ویژگی پادکست در نتایج گوگل، کمتر شناخته‌شده و رایج باشد اما از سال گذشته، اولین حضور آن در جستجوی فارسی ثبت شد. پادکست‌ها هم مثل ویدئوها هستند و اگر کدهای اسکیمای آن در صفحه قرار داده شده باشد و نیز متن هدف‌مندی برای توضیح پادکست نوشته شده باشد، امکان نمایش آن در نتایج گوگل وجود خواهد داشت. گزینه‌هایی برای مرتب‌سازی نتایج (به‌عنوان مثال، براساس قیمت یا امتیاز) نیز در کنار آنها موجود است. برای اینکه بتونی نتایج ویژه رو تو گوگل کسب کنی، نیاز به ایجاد محتوای با کیفیت بالا داری که کاربر رو در اولویت قرار بده، نیازهاشو برطرف کنه و به سوالاتش پاسخ بده. مهمترین کاری که باید انجام بدی تا گوگل رتبه خوبی به محتوای شما بده اینه که ارزش ارائه بدی.

با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۱۶۰ هزار تومان)، فصلی (۴۲۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۷۵۰ هزار تومان) و یکساله (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) بخرید.

این بخش معمولا از بخش های مختلفی مانند تصاویر، نظرات یا رتبه بندی مشتریان تشکیل داده شده است. همچنین می توانید این قطعه مفید را به عنوان نتیجه جستجوی ارگانیکی که دارای اطلاعات بیشتری نسبت به عنوان صفحه، URL و توضیحات می باشد را در نظر بگیرید. بدین ترتیب اپراتورهای سایت می توانند اطلاعات مربوط به HTML را در وبسایت خود اضافه کنند تا بدین ترتیب به موتورهای جستجو کمک کند تا وب سایت خود را درک کنند و بخش snippet features را بهینه سازی کنند. SERP مخفف عبارت "صفحه نتایج موتور جستجو" (Search Engine Results Page) است. به طور کلی، هر بار که شما در یک موتور جستجوی وب مانند گوگل یک عبارت را جستجو می‌کنید، موتور جستجو یک فهرست از صفحات وب که به عنوان پاسخ ممکن به جستجوی شما می‌تواند نشان دهد، تولید می‌کند.

کاربرای توییتر سوال می پرسن و حتی در مورد مشکلات با یه محصول یا سرویس با شرکت مربوطه صحبت می کنن. با وجود توییتر تو نتایج گوگل، کاربرا می تونن خیلی سریع بروزرسانی ها رو پیدا کنن. اونا به راحتی می تونن با یه کانال ارتباطی که به سرعت بالا معروفه، ارتباط برقرار کنن. به چه درد میخوره؟ جعبه پاسخ یه تیکه کوچولو از متن رو بالای صفحه نتایج بهت نشون میده تا قبل از اینکه روی هر سایتی کلیک کنی، بتونی یه نگاهی به جزئیات بندازی. در این نوع از تبلیغات که به آن تبلیغات کلیکی نیز گفته می شود، بالاترین قیمت پیشنهادی و مرتبط‌ترین کلمه کلیدی مهم‌ترین نقش را در برنده شدن در مزایده ایفا می‌کنند. یک وب سایت خوب طراحی شده تضمین می کند که به هر گونه سوال مربوط به شما ، در مورد برند یا کسب و کار، به خوبی پاسخ داده شده است.

هدف این تبلیغات، افزایش دیده شدن و کلیک پذیری سایت‌های تبلیغ دهنده است و با علامت “Ad” یا “آگهی” از نتایج ارگانیک جدا می شوند. استفاده از پوشه‌ها و دسته‌بندی‌ها در سایت، به نظم سایت شما کمک می‌کند؛ اما باید متوجه باشید که استفاده زیاد از پوشه‌ها و دسته‌بندی‌های تودرتو باعث طولانی‌تر شدن URLها نشوند. برخی اوقات ممکن است یک CMS در URL صفحات، چندین پوشه و فولدر تودرتو را نمایش دهد و باعث بیش از حد طولانی شدن URL شود. کلمات موجود در URL، کاربر را به سمت محتوایی که به دنبال آن است هدایت می‌کند، پس بهتر است با دقت انتخاب شوند و حاوی پوشه‌ها و فولدرهای بیش از حد نباشند. هر چه سایت ساختارمندتر باشد و سلسله مراتب مشخصی را طی کند، تجربه کاربری سایت بهبود خواهد یافت.

برای آشنا شدن بیشتر با متمم به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کنید و گوش دهید. ما در هر درس، بسته به موضوع، منبع مورد استفاده را به صورت شفاف و مشخص نقل می‌کنیم. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است. ویژگی های SERP انواع مختلفی دارند که شامل اسنیپت های ویژه، تصاویر و ویدیوها می شوند. پراستفاده‌ترین دامنه‌های سطح بالا در ایران .com، .net و .ir هستند و مثال این مورد را می‌توان triboon.net نام برد.

علاوه بر این، این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا نقشه‌های ویدئویی، اخبار و RSS سایت وردپرس خود را ایجاد کنید. هنگامی که نقشه سایت تولید شد، می‌توانید آن را به موتورهای جستجوی مختلف از جمله گوگل و بینگ ارسال کنید. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما موفق شود، درک چگونگی بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. در این مطلب از سری مطالب آموزشی وبلاگ پارس وی دی اس به 9 قدم ابتدایی برای بهبود سئوی سایت شما می‌پردازیم. بله، اگر محصولات را به صورت محلی می‌فروشید، نیاز به انجام تحلیل SERP به‌صورت خاص برای SEO محلی دارید. صفحه نتایج ممکن است برای SEO محلی کمی متفاوت به نظر برسد، زیرا کلمات کلیدی هدف مانند «رستوران‌های نزدیک من» را شامل می‌شود و نتایج غنی مانند پروفایل‌های کسب‌وکار و پک‌های محلی با نقشه‌ها را در بر می‌گیرد.

کاربر هر وب‌ سایتی، چه پشت میز خود بنشیند، چه با آی‌پد و یا در حال حرکت با تلفن همراه، صفحاتی را در می پسندد که بتواند آن‌ها را در هر دستگاهی مشاهده نماید. کاربر از صفحه ای که واکنش گرا است و به سرعت بارگذاری می شود قدردانی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سوال در مورد هر موضوع سئویی می‌توانید با ما در ویکی دمی در تماس باشید و یا از خدمات سئو سایت حرفه‌ای ما بهره مند شوید. در واقع لیست‌های چرخ و فلکی در سرپ گوگل، مانند یک رسانه کوچک عمل کرده است(برای مثال، تقلیدی از طراحی یوتیوب). شخصیتی با انگیزه و انعطاف پذیر هستم که به دنبال افزایش دانش و تجربه در حوزه های مختلف می باشم. با بیش از چندین سال فعالیت در صنعت، توانسته ام مهارت های گوناگونی را به دست آورم.

فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. اگر برای شما نیز این سوال پیش آمده که منظور از بهینه‌سازی URL صفحات چیست؟ در بخش بعدی در رابطه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد. مولر به کم‌اهمیت نشان دادن وجود کلمه کلیدی در URL ادامه داد و در سال 2017، اهمیت آن را اغراق‌شده خواند. بسیاری از فاکتورهای سئو خارج از کنترل شما هستند، مانند این‌که با چه کسانی رقابت می‌کنید و آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند، ولی همچنان می‌توانید از تکنیک‌های سئو داخلی که در کنترل شماست، استفاده کنید. تجزیه‌وتحلیل سئو روی صفحه AIOSEO که به‌عنوان TruSEO شناخته می‌شود، درصورتی‌که هیچ صفحه یا پستی متاتگ نداشته باشد به شما هشدار می‌دهد.

برای تولید محتوای با کیفیت، باید به نیاز های و نیازمندی های مخاطبان خود توجه کنید و سپس با تحقیق در مورد موضوعات مرتبط، محتوای مناسبی را ارائه دهید. همچنین، محتوای شما باید دارای عناصر مرتبط با SEO چون کلمات کلیدی، لینک های داخلی و خارجی، عناصر داخل صفحه و ... کتاب ما شامل ۷۷ صفحه تکنیک‌های جستجوی پیشرفته و ابزارهای کارآمد است که به شما این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات دقیق‌تر و معتبرتری دست یابید. بدون شک، این دانش به شما در تحصیلات و زندگی روزمره‌تان کمک شایانی خواهد کرد. می‌دانید که آگاهی از اطلاعات صحیح و قابل اعتماد چقدر می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد؟ با این کتاب، دیگر از گم شدن در اقیانوس داده‌ها نخواهید ترسید.

از دیدگاه سئو اما ترتیب نتایج در فهرست SERP گوگل بر اساس میزان تطابق و ارتباط کلمات کلیدی محتوا با عبارت مورد جستجوی کاربر، رتبه وب‌سایت و بسیاری از «شاخص‌های کلیدی عملکرد» (KPIs) دیگر تعیین می‌شود. حهت بررسی موضوع نتایج موتورهای جستجو SERP هنگامی که جستجوی گوگل شما فقط به یک پاسخ می رسد، مواردی را بایستی در نظر بگیرید. به عنوان مثال در پاسخ به جستجوی (آب و هوای امروز چگونه است) یا (چه کسی با چانینگ تاتوم ازدواج کرده است) مرورگر گوگل یک نمودار دانشی را در این بخش به شما نشان خواهد داد. بدین ترتیب کادری را مشاهده خواهید کرد که در آن پاسخ درخواست شما مستقیما از یک بخش ارگانیک نشات خواهد گرفت. جستجوی عمودی یا vertical search کادری است که در بالای صفحه وبسایت شماظاهر می‌شود. بدین ترتیب این موضوع زمانی اتفاق می افتد که جستجوی شما از طریق مرورگر گوگل می‌ خواهد از دسته‌ بندی های دیگر مانند تصاویر، اخبار یا ویدیوها استخراج شود.

اما اگه یه جعبه پاسخ بالای صفحه باشه، خودش ۸.۶ درصد نرخ کلیک رو می گیره و باعث میشه نرخ کلیک اولین نتیجه ارگانیک به ۱۹.۶ درصد کاهش پیدا کنه. این اعداد نشون میدن که جعبه های پاسخ چقدر برای صفحات وب و کاربرای گوگل باارزش هستن. تمامی اقداماتی که در سئو انجام می‌دهیم در واقع با هدف بهینه‌سازی محتوا برای SERP هم‌راستا هستند. در فهرست زیر چند توصیه کوچک برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت و نمایش آن در جایگاه‌های بالا ذکر می‌کنیم. این رویه در سال ۲۰۰۰ میلادی همزمان با معرفی و اجرای برنامه تبلیغاتی گوگل به نام «گوگل ادوردز» (Google AdWords) تغییر پیدا کرد. گوگل ادوردز که بعدها به «گوگل ادز» تغییر نام داد به کسب و کارها این امکان را می‌داد که از تبلیغات به شکل پیشرفته‌تر و با قابلیت‌های بیشتری استفاده کنند.

این نتایج در هر بخشی از صفحه نتایج ممکن است ظاهر شوند اما در بیشتر مواقع بعد از چند نتایجه طبیعی قرار می‌گیرند. این توییت‌ها ممکن است هم متعلق به اکانت‌های دارای تیک آبی و هم دیگر اکانت‌های توییتر باشد. اشکال مختلف اسنیپت تنها برای صفحات وبی که رتبه‌‌بندی بالایی در صفحه نتایج کسب می‌کنند نمایش داده می‌شود. محتوای درون این اسنیپت‌ها نیز باید به طور کامل بهینه‌سازی شده باشد تا امکان استفاده در اسنیپت را داشته باشد. به بیان ساده‌تر زمانی که عبارتی را در «نوار جستجو» (Search bar) موتورهای جستجو تایپ می‌کنیم، پاسخ ما در صفحه نتایج موتورهای جستجو به نمایش درمی‌آید که با سرواژه سرپ (SERP) نیز شناخته می‌شود.

گرفتن رتبه یک تو گوگل می تونه باعث بشه که ۳۴.۲ درصد کاربرها روی سایتت کلیک کنن. این بخش به طور معمول شامل اخبار، مقاله‌ها یا حتی ویدیوهای تازه‌ای می‌شود که برای اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد موضوعات روز (ترند) تولید شده‌اند. این روی همه افراد تأثیر نمی‌گذارد، مگر آن کسب‌ و کارهایی که به شدت به ترافیک محلی متکی هستند یا نیازمند ترافیک مکان‌های خاص هستند. وقتی کلمه(های) کلیدی شما در صد کلمه اول صفحه شما یافت می شود، گوگل مطمئن می شود که این موضوع اصلی صفحه است. در این مقاله سعی کردیم به صورت تخصصی در مورد این صحبت کنیم که سرپ در 2024 چه تغییراتی کرده و چه مواردی هستند که به شما کمک می‌کند در سال جدید بتوانید راحت‌تر به رتبه‌های برتر برسید.

SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو، جایی است که کاربران بعد از وارد کردن یک عبارت جستجو، لیستی از نتایج را مشاهده می‌کنند. این صفحه همان چیزی است که بین کاربر و محتوای آنلاین قرار می‌گیرد و نقش حیاتی در موفقیت یک وب‌سایت دارد. آشنایی با SERP و درک نحوه کارکرد آن می‌تواند به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای کسب رتبه‌های بهتر کمک کند و در نهایت ترافیک و بازدید سایت را افزایش دهد. آن‌ها می‌توانند به رتبه‌بندی کلمات کلیدی و تجربه کاربری شما آسیب بزنند، زیرا هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان وب‌سایت نمی‌توانند صفحات موردنظر خود را پیدا کنند. به همین دلیل است که بررسی لینک‌های معیوب و رسیدگی به آنها در طول چک لیست سئو بسیار مهم است. محتوا قلب هر وب‌سایتی است و یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی موتورهای جستجو به شمار می‌رود.

مجموعه‌های تصویری، نتایجی هستند که به صورت یک یا چند ردیف افقی از لینک­‌های تصاویر ثبت‌شده در گوگل، نمایش داده می‌شوند و با کلیک بر هر عکس، وارد بخش جستجوی تصاویر گوگل می‌شود. مجموعه‌های تصویر ممکن است در هر جایگاه ارگانیک (اول، دوم، سوم …) ظاهر شوند. فهرست زیر، رایج‌ترین و موثرترین ویژگی‌های مکمل برای نتایج جستجوی گوگل را نشان می‌دهد. این فهرست اسلایدی به کاربر کمک می‌کند خیلی سریع در بین محصولات فروشگاه‌های اینترنتی مختلف جا‌به‌جا شود بدون این‌که نیاز باشد عبارات دیگری را در نوار جستجو تایپ کند. حال که با ویژگی‌های اسنیپت در گوگل آشنا شدیم، ببینیم پرتکرارترین ویژگی‌های SERP گوگل چیست و این ویژگی‌ها چگونه می‌توانند در بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت به ما کمک کنند. در ادامه آمار مربوط به پژوهشی را که نشان می‌دهد تأثیر SERP گوگل در نرخ کلیک چیست و چرا انقدر اهمیت دارد ارائه می‌کنیم.

تا آنجا که الگوریتم‌های متعددی برای مبارزه با بک لینک‌ ها اختصاص داده شده که از اسپم پشتیبانی می‌کردند. سایت شما در موتورهای جستجو معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد زمانی که دارای بک لینک‌هایی با محتوای اصلی باشد و در پشت آن‌ها اعتبار وجود داشته باشد. هر زمان که از کلماتی صحبت می کنیم که به هم متصل می شوند، به کلمات کلیدی اشاره می کنیم. استفاده از این کلمات کلیدی در وب سایت شما تضمین می کند که کاربر به سایت شما دسترسی پیدا می کند و هنگامی که عبارات جستجوی خاصی را در موتور جستجو می نویسد، محتوای شما را می بیند. همانطور که مشاهده می کنید نتایج جستجو در خصوص کلمه پیتزا به مواردی مانند نزدیک ترین لوکیشن رستوران و ویکی پدیا درباره تاریخچه پیتزا پرداخته است.

این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است. بهترین نکته در مورد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک این است که تبلیغ‌دهنده تنها زمانی به پلتفرم ناشر تبلیغ هزینه پرداخت می‌کند که کاربران روی تبلیغ کلیک کنند. این مزیت باعث می‌شود استفاده از تبلیغات کلیکی با در نظر گرفتن ترافیک حاصل انتخابی مقرون‌به‌صرفه باشد. برای شروع کسب رتبه در SERP به راحتی می‌توانید بفهمید کدام وب‌سایت‌ها در جایگاه‌های بالاتر قرار می‌گیرند و در حال رقابت با یکدیگر هستند. با شناخت این سایت‌‌ها تشخیص این‌‌که دستیابی به موقعیت‌های بالا به چقدر تلاش نیاز دارد نیز آسان‌تر می‌شود. با کلیک روی هر نتیجه به حساب کاربری Google My Business کسب و کار هدایت می‌شوید و اطلاعات بیشتری مثل دیدگاه‌ها و سوالات مشتریان، تصاویر و غیره را مشاهده می‌کنید.

پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کردند. چک لیست سئو یک ارزیابی جامع از عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) وب‌سایت است. هدف از چک لیست سئو شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌های بهبود به‌منظور افزایش دید سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو می‌تواند به افزایش دیده شدن، اعتماد کاربران، و بهبود نرخ تبدیل منجر شود. در دنیای امروز که رقابت آنلاین شدیدتر از همیشه است، داشتن یک رتبه بالا در نتایج جستجو به معنای دسترسی به مخاطبان هدف بیشتر و افزایش فرصت‌های تجاری است. به همین دلیل، درک فاکتورهای مؤثر بر رتبه‌بندی سایت و به کارگیری آن‌ها، برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال ضروری است.

نتایج خرید به شکل یک کاروسل از محصولات مختلف در بالای صفحه نتایج نمایش داده می شود. این کاروسل شامل تصاویر، قیمت ها، و لینک هایی برای خرید محصولات می باشد که تجربه خرید را برای کاربران آسان تر می کند. کارت دانش نسخه فشرده ای از پانل دانش است که اطلاعات پایه ای مانند تاریخ تولد و لینک های مرتبط را نمایش می دهد و به کاربران امکان دسترسی سریع به داده های مهم درباره شخص یا موضوع مورد جستجو را می دهد. اسنیپت ویژه، جعبه ای است که در بالای نتایج ارگانیک نمایش داده شده و پاسخی مختصر و دقیق به پرسش کاربر ارائه می دهد. این پاسخ مستقیماً از یکی از صفحات برتر جستجو استخراج می شود و به کاربران کمک می کند سریع به پاسخ برسند.

هنگامی که Google Analytics را به سایت وردپرس خود وصل کردید، به Insights » Reports از داشبورد وردپرس خود بروید و روی زبانه «Site Speed» کلیک کنید. پس از آن، اطمینان حاصل کنید که گزینه “Search Engine Visibility” علامت نخورده است. پس از فعال‌شدن افزونه، می‌توانید از داشبورد وردپرس خود به All in One SEO » SEO Analysis مراجعه کنید. گاهی اوقات تو شرایط سختی هستن یا می خوان به سرعت به یه جواب برسن، و جعبه پاسخ سوالشون رو تو چند ثانیه حل می کنه. با وجود این‌که این دو نوع نتیجه ظاهر تقریبا یکسانی با یکدیگر دارند، در باطن با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. از شبکه‌ های توزیع محتوا (CDN) برای ارائه فایل‌ های استاتیک مانند تصاویر، فایل‌ های CSS و JavaScript استفاده کنید.

ولی این مورد کم اهمیت جلوه داده شده است.مت نقش این فاکتور را نسبت به تجربه کاربری و بازاریابی کم‌اهمیت می‌داند، که این نکته مشابه اهمیت کم وجود کلمه کلیدی در URL از نظر وی است. به طور مشابه، توضیحات متا متن کوتاهی هستند که در زیر عنوان پست و URL در نتایج صفحه موتور جستجو ظاهر می‌شوند. با استفاده از AIOSEO می‌توانید متاتگ‌ها را به هر پست وبلاگ یا صفحه فرود اضافه کنید. به‌سادگی به سمت جعبه متا “AIOSEO Settings” در ویرایشگر وردپرس خود بروید و عنوان و توضیحات خود را اضافه کنید. متاتگ‌ها تکه‌هایی از کد HTML هستند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کنند تا محتوای یک صفحه را درک کنند و به آن امکان می‌دهد برای جستجوهای مرتبط رتبه‌بندی کند. انواع مختلفی از متاتگ‌ها وجود دارد، اما دو مهم‌ترین آنها تگ عنوان و توضیحات متا هستند.

پنل‌های دانش به دلیل این‌که در جایگاه‌های بالای صفحه نتایج ظاهر می‌شوند و بسیار در معرض دید کاربران هستند، برای برندها و سازمان‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. اگرچه محتوای شما برای کلمات کلیدی و رتبه بندی ارگانیک مهم است، اما مخاطبان شما حتی مهم تر هستند. شناسایی و درک مخاطبان/بازدیدکنندگان سایت اولین قدم برای رتبه بندی ارگانیک با کلمات کلیدی صحیح است. هدف از طراحی وب سایت واکنش گرا (Responsive Website Design) این است که وب سایت شما را برای استفاده در انواع دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش آسان کند. ویژگی‌های سرپ در 2024 می‌تواند به شما کمک کند تا محتوا را در حد تخصصی بهینه کرده و کاربران را راضی نگه دارید. بهبود سرعت بارگذاری وبسایت شما، باعث جذب ترافیک بیشتر و دیده شدن در serp می‌ شود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری